
Przekaż 1,5% lub darowiznę
Od 10 lat nieodpłatnie wspieramy osoby w spektrum autyzmu i ich bliskich. Jest to możliwe w dużej mierze dzięki darowiznom i wpłatom przekazywanym w ramach 1,5% podatku. W 2022 roku udało nam się wesprzeć aż 300 osób! Na tej stronie znajdziesz informacje o tym, w jaki sposób korzystamy z przekazywanych środków (Twoje 1,5% podatku), czego aktualnie potrzebujemy (Aktualne potrzeby) oraz informacje, jak zorganizować zbiórkę na Facebooku dla Mary i Maxa (Twoja zbiórka).
Przekaż 1% podatku na Stowarzyszenie Mary i Max: KRS: 0000424770
Przekaż darowiznę: nr rachunku: 31 2030 0045 1110 0000 0247 2950
Dzięki Twojemu 1,5% w czterech miastach działa Wolontariat Koleżeński, młodzież i dorośli mogą korzystać z warsztatów PEERS, grup samorzeczniczych, a ich rodzice z grup wsparcia i Warszawskiej Infolinii. Twoje 1,5% podatku to inwestycja w rozwój takich innowacji jak Slow Dating czy Tutoring Koleżeński. Udział we wszystkich programach jest bezpłatny!
Wystarczy, że przy wypełnianiu PIT podasz nasz numer KRS: 0000424770
Zobaczcie, w jaki sposób wykorzystaliśmy środki z 1,5% w poprzednich latach:
W 2021 roku otrzymaliśmy z 1% 10 293,7 zł, które przeznaczyliśmy na:
1 120 zł – wkład własny do projektu, w ramach którego prowadzimy grupy samopomocowe,
4 266,5 zł – wkład własny do projektu, w ramach którego realizujemy warsztaty PEERS,
2 683,23 zł – koszty bieżące (czynsz, media itp),
1 140,09 zł – prowadzenie stron internetowych (domeny, serwery),
698 zł – prowizje bankowe,
516,6 zł – subskrypcja programu do kadr online,
130,72 zł – malowanie małego pokoju
W 2021 roku bezpłatnie z naszego wsparcia w 2021 roku skorzystało:
148 nastolatków i dorosłych w spektrum autyzmu,
50 członków rodzin osób w spektrum,
91 wolontariuszy, których szkoliliśmy i wspieraliśmy,
8 stażystów (edukujemy nowe kadry),
30 specjalistów (podnosimy kompetencje kadr)
W 2021 roku uruchomiliśmy również grupę wsparcia dla rodziców oraz Warszawską infolinię dla osób w spektrum autyzmu i ich rodzin Rozpoczęliśmy też prace nad bezpłatnym programem dla szkół podstawowych – Tutoringiem Koleżeńskim.
Do naszych działań udało się zaangażować społeczność lokalną. Naszych uczestników Wolontariatu Koleżeńskiego w 2021 roku wsparło 90 partnerów rzeczowych z czterech miast oraz 91 wolontariuszy.
W 2021 roku udało nam się również odświeżyć nasz lokal. Głównie z pomocą wolontariuszy z banku PKO i uczniów z Akademeia High School.
W 2020 roku otrzymaliśmy z 1% 4154,90 zł, co pozwoliło nam przetwać najtrudniejsze momenty.
Ten rok był dla nas niezwykłym wyzwaniem, nie tylko z powodu pandemii. Od lutego do sierpnia byliśmy pozbawieni jednego z głównych źródeł naszego finansowania – środków z PFRON. Decyzja o przyznaniu grantu na realizację w 2020 roku Wolontariatu Koleżeńskiego przyszła dopiero w połowie roku. Do tego czasu bieżące opłaty (czynsz, prąd, księgowość, telefony itd.) w dużej mierze pokrywaliśmy z darowizn, 1% i rezerw z poprzednich lat. Dodatkowo byliśmy zobowiązani do wniesienia 3582 zł wkładu własnego do projektu, w ramach którego prowadziliśmy warsztaty PEERS i grupy samopomocowe.
Finalnie, mimo wszystkich przeciwności i dzięki wsparciu darczyńców, w 2020 roku udało nam się objąć wsparciem 133 osób!
W 2020 roku:
nieprzerwanie działały grupy samopomocowe,
jesienią wróciliśmy z warsztatami PEERS,
od sierpnia rozpoczęliśmy tworzenie par w Wolontariacie Koleżeńskim.
W 2019 roku w ramach 1% otrzymaliśmy 7501,92 zł.
Był to wyjątkowy rok, który zapoczątkował znaczne poszerzenie naszej oferty. 66 osób skorzystało ze wsparcia w ramach:
grup samopomocowych
warsztatów PEERS
Klubu Przyjaźni
Wolontariatu Koleżeńskiego
Środki z 1% prawie w całości przeznaczyliśmy na wkład własny (7452 zł) do projektu, w ramach którego prowadziliśmy grupy samopomocowe, warsztaty PEERS i Klub Przyjaźni.
W 2018 roku otrzymaliśmy w ramach 1% 2556,6 zł.
Środki przeznaczyliśmy na bieżące koszty prowadzenia działalności (lokal, księgowość, utrzymanie stron internetowych). Dzięki temu w 2018 roku, w ramach Wolontariatu Koleżeńskiego, mogliśmy zapewnić wsparcie 70 osobom.
W 2017 roku otrzymaliśmy w ramach 1% 1818,20 zł.
Środki przeznaczyliśmy na bieżące koszty prowadzenia działalności (lokal, księgowość, utrzymanie stron internetowych). Dzięki temu w 2017 roku mogliśmy zapewnić wsparcie w ramach Wolontariatu Koleżęńskiego 40 osobom.
W 2016 roku otrzymaliśmy w ramach 1% 2108,26 zł.
Środki przeznaczyliśmy na bieżące koszty prowadzenia działalności (lokal, księgowość, utrzymanie stron internetowych). Dzięki temu w 2016 roku mogliśmy zapewnić wsparcie 112 osobom.
W 2015 roku po raz pierwszy otrzymaliśmy wpłaty z 1% podatku. Było to 1248,70 zł, które przeznaczyliśmy na bieżące opłaty za lokal.
W 2015 roku wsparciem wsparciem w ramach Wolontariatu Koleżeńskiego objęliśmy 90 osób.
Sprawdź czego aktualnie potrzebujemy
Wierzymy (i mamy na to dowody 🙂 ), że jest wśród nas mnóstwo ludzi o dobrych sercach, którzy chcą działać i dzielić się swoim czasem i zasobami. Często potrzebne jest tylko głośne powiedzenie czego potrzebujemy i jak można nam pomóc. Dlatego w tym miejscu postanowiliśmy informować Was o naszych bieżących potrzebach. Jeśli chcesz przekazać nam którąś z poniższych rzeczy, albo włączyć się w któreś z zaproponowanych działań, skontaktuj się z nami i ustal szczegóły: kinga.wojaczek@maryimax.pl, tel. 516 735 521.
A poniżej znajdziesz nasze aktualne potrzeby
Sfinansuj miesiąc funkcjonowania Czwartkowego Klubu Spotkań.
W 2023 roku dzięki pracy naszych wolontariuszy powstał Czwartkowy Klub Spotkań dla osób dorosłych w spektrum autyzmu. Klub to miejsce gdzie w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze kilkanaście osób regularnie spędzało czwartkowe popołudnia. Wolontariusze organizowali dla niech różne warsztaty i aktywności. Zapotrzebowanie na tego typu spotkania okazało się ogromne. Klub będzie działał dalej jeśli znajdziemy środki na zatrudnienie koordynatora wolontariuszy i psychologa, którzy zaopiekują się i uczestnikami i wolontariuszami.
Miesięczny koszt funkcjonowania Klubu to 1500 zł
Nasze 84 m2 pokryte jest prawie w całości wykładziną. Nasz stary odkurzacz odmówił współpracy.
Kwiaty doniczkowe z pewnością ożywiłyby wnętrza naszego Stowarzyszenia – szukamy szczególnie takich, które nie wymagają specjalnej opieki! Jedno z naszych pomieszczeń już przeszło kwiatową metamorfozę dzięki uczniom z Akdemeia High School. Teraz czas na kolejne!
Zbiórki na Facebooku
Nie trzeba wiele, by nas wesprzeć. Jednym z prostszych sposobów jest założenie zbiórki pieniężnej na Facebooku i zaproszenie znajomych do udziału.
Zbiórkę może założyć każdy, kto jest zarejestrowany na Facebooku.
Facebook umożliwia stworzenie dwóch rodzajów zbiórek:
- z okazji urodzin (zbiórkę możesz rozpocząć 2 tygodnie przed datą urodzin, o czym zostaniesz poinformowany/a)
- z własnej inicjatywy (zbiórkę możesz rozpocząć w każdym momencie)
Aby założyć zbiórkę, wejdź na fanpage Stowarzyszenia i wybierz zakładkę Zbiórki pieniędzy, a następnie kliknij w „Zbierz pieniądze”.
Uzupełnij podstawowe dane. Określ wysokość zbiórki, datę jej zakończenia oraz dodaj tytuł i opis zachęcające do wpłat. Możesz napisać, dlaczego zdecydowałeś/aś się nas wesprzeć i które z naszych działań są Ci szczególnie bliskie.
Kiedy założysz zbiórkę, będziesz mógł/mogła zamieszczać w niej posty i zdjęcia, do czego zachęcamy. Podziel się z innymi wspomnieniami związanymi ze Stowarzyszeniem!
Pamiętaj, żeby udostępnić zbiórkę znajomym. Przejdź na stronę zbiórki i znajdź przycisk “Zaproś znajomych”. Wyświetli się lista Twoich znajomych, których możesz zaprosić do udziału w zbiórce.
Twoje wsparcie ma dla nas ogromne znaczenie! Tylko działając razem, możemy wspierać osoby w spektrum autyzmu. Pieniądze ze zbiórek wykorzystujemy na działanie takich projektów jak Wolontariat Koleżeński, warsztaty PEERS czy grupy samorzecznicze.